BlaBlaCar jest największym na świecie portalem długodystansowych wspólnych przejazdów, skupiającym zaufaną społeczność ponad 20 milionów kierowców i pasażerów w 19 krajach. Poprzez stronę i aplikacje mobilne łączy kierowców dysponujących wolnymi miejscami w swoich pojazdach z pasażerami, którzy chcą podążać w tę samą stronę. Dzięki temu podróżują oni wspólnie i dzielą się kosztem przejazdu. Każdy pasażer dokłada cześć kosztów za swoje miejsce, co częściowo pokrywa wydatki kierowcy na paliwo i opłaty drogowe, ale nie pozwala osiągać mu zysku. Platforma posiada funkcje sprzyjające bezpieczeństwu i budowie zaufanej społeczności, takie jak profile użytkowników ze zdjęciami, mini-biografiami i ocenami od innych użytkowników. W swoim profilu każdy użytkownik określa swój poziom rozmowności: od „Bla” do „BlaBlaBla” – stąd wzięła się nazwa serwisu. W Polsce BlaBlaCar rozpoczął działalność w październiku 2012 roku. Profeina zaczęła obsługę BlaBlaCar dwa miesiące po oficjalnym starcie platformy w naszym kraju i realizowała wypracowaną podczas warsztatów strategię komunikacji.
Zakres obsługi:
- Zainteresowanie mediów ideą wspólnych przejazdów i platformą BlaBlaCar
- Kontakt z ogólnopolskimi stacjami tv, rozgłośniami radiowymi, dziennikami, tygodnikami opinii i portalami internetowymi
- Aranżowanie wywiadów i spotkań z mediami
- Tworzenie i dystrybucja materiałów prasowych i raportów
- Reagowanie na bieżące tematy w mediach
Współpraca od maja 2013 r. do lipca 2016 r.
Jak wprowadzaliśmy markę BlaBlaCar na polski rynek dowiesz się z naszego case study: