Enterie pomaga wejść na europejskie rynki

Enterie  jest pierwszym europejskim kolektywem agencji specjalizujących się w komunikacji marek z branży cyfrowej i technologicznej, które planują ekspansję na nowe rynki.

Niezależne agencje z siedmiu krajów – Danii (Kemp & Kjær), Francji (Com’I/O),Enterie Collective PR Niemiec (m3 PR), Polski (Profeina), Portugalii, Hiszpanii (Canela PR) i Wielkiej Brytanii (MUSTARD PR) połączyły się w sieci Enterie. Umożliwiają szybko rozwijającym się firmom rozszerzanie swojej działalności na wybrane kraje europejskie.

Kluczem doboru agencji partnerskich było ich doświadczenie we współpracy z firmami z branży cyfrowej i technologicznej. Co istotne, większość agencji wchodzących w skład kolektywu miało już okazje ze sobą współpracować, np. pracując dla tego samego klienta na różnych rynkach.

Z Polski w świat

Dotychczas w Polsce marki planujące debiut na zagranicznych rynkach Magdalena Górak, pomysłodawczyni europejskiej sieci zrzeszającej agencje PRskazane były na chaotyczne poszukiwania wiarygodnych partnerów biznesowych lub obsługę przez globalne sieci, co pociągało za sobą niebagatelne koszty i mogło skutecznie zniechęcać. – Nasza inicjatywa wzięła się z zapytań naszych klientów, którzy po osiągnięciu sukcesów na lokalnym rynku chcieli się nadal rozwijać poza granicami kraju.  Kilkukrotnie i z różnym efektem prowadziliśmy działania na zagranicznych rynkach z Polski, jednak zdecydowaliśmy się postawić na lokalnych partnerów, którzy najlepiej znają specyfikę swoich rynków – podkreśla Magdalena Górak, dyrektorka zarządzająca agencji Profeina oraz pomysłodawczyni sieci Enterie.

Skuteczna komunikacja musi być dostosowana do konkretnego rynku docelowego i uwzględniać specyfikę danego kraju. To, co działa w Niemczech może zostać opatrznie zrozumiane w Wielkiej Brytanii lub w Polsce. I na odwrót. Dokładna znajomość danego rynku, kompetencje strategiczne oraz wiedza, jak dotrzeć do grup docelowych są kluczem do sukcesu.

Dla kogo jest Enterie?

Usługi oferowane przez kolektyw obejmują m.in.: analizę rynków i konkurencji, badanie lokalnych trendów, nawyków, preferencji i zachowań klientów, przygotowanie bądź dostosowanie strategii komunikacji do lokalnej specyfiki, budowanie relacji z mediami i influencerami, prowadzenie mediów społecznościowych.

Agencje zrzeszone w Enterie pracowały m.in. dla takich klientów jak Actifio, Adopt Un Mec, BlaBlaCar, Blue Media, Coders Lab, Deutsche Telekom, eve Sleep, GoCardless, Kodak, Palo Alto Networks, Relook, Ring.com.

Więcej na: www.enterie.com