Po kilkunastu latach prowadzenia warsztatów strategicznych, brandingowych i komunikacyjnych, wiemy jedno: rozmowa o marce nigdy nie jest tylko o komunikacji. To rozmowa o tożsamości, wartościach, emocjach, wewnętrznych napięciach oraz zewnętrznych wyzwaniach i okolicznościach. Z tych doświadczeń zrodziły się Narratki – stworzony przez zespół Profeiny narzędziownik – karty i plansza – który pomaga opowiedzieć historię marki – i zaplanować jej przyszłość.
Narratki to nie jest ani gra planszowa, ani klasyczny planer. Choć dostajecie aż 88 kart*, dużą planszę złożoną z trzech części i planer! Nie ma w każdym razie jedynego słusznego sposobu, w jaki możesz z nich korzystać. Narratki to narzędzie do kreatywnej, pogłębionej pracy strategicznej, które możesz wykorzystać na własnych zasadach – samodzielnie, zespołowo, warsztatowo.
Dla kogo są Narratki?
Narratki stworzyliśmy z myślą o:
- agencjach kreatywnych i brandingowych, które pracują nad pozycjonowaniem marek,
- marketerach i managerach planujących nową strategię lub rebranding,
- trenerach, coachach i moderatorach warsztatów, którzy chcą wzbogacić swoje narzędziowe portfolio,
- liderach i founderach, którzy potrzebują wewnętrznego kompasu dla zespołu w zmiennym otoczeniu,
- osobach budujących markę osobistą – świadomie, autentycznie i w zgodzie z własnymi wartościami.
Narratki szczególnie przydadzą się tym, którzy przygotowują się na zmianę – niezależnie, czy wywołuje ją rozwój AI, nowy rynek pracy, pojawienie się globalnego konkurenta, nowe regulacje, ekspansja za granicę etc.
Co zyskasz, pracując z Narratkami?
- Możesz odtworzyć historię marki – odkryjesz na nowo jej początkowe motywacje, cele i wartości.
- Zidentyfikujesz silne strony, które pomogły przetrwać kryzysy i zbudować pozycję.
- Zdiagnozujesz obecną sytuację marki: z czym się zmaga, co ją wzmacnia, co osłabia.
- Stworzysz wizję przyszłości – opartą na realnych możliwościach, Twoich czy Waszych silnych stronach, w kontakcie z wydarzeniami i okolicznościami na zewnątrz.
- Wypracujesz konkretne działania – za pomocą Arkusza Akcji zaplanujesz kolejne kroki.
Narratki są elastyczne. Możesz dzięki nim poprowadzić warsztat z zespołem, zorganizować burzę mózgów z klientem lub przeprowadzić autorefleksję nad własną marką. To narzędzie, które łączy głębię rozmowy z przyjemnością tworzenia – intuicyjne, ale niebanalne.
Chcesz zamówić własne Narratki?
Odwiedź: narratki.profeina.pl – tam znajdziesz więcej informacji i możliwość zakupu.
Jeśli chcesz, żebyśmy poprowadzili warsztat z użyciem Narratek – z zespołem, klientem lub partnerami – napisz do nas: kontakt@profeina.pl
Zapraszamy:)
*Na 88 kart składają się 3 osobne talie – Kart Siły, Kart Misji i Kart Zdarzeń:
Kart Siły – czyli silnych stron, które może mieć marka – jest aż 34 – w tym m.in:
- Umiejętności organizacyjne – umiejętność zarządzania złożonymi sytuacjami, “ogarnianie chaosu”
- Strategiczne podejście – myślenie o długoterminowych rozwiązaniach, przewidywanie i rozwijanie nowych scenariuszy
- Elastyczność – łatwość dostosowywania się do zmiennych warunków i reagowania na nowe sytuacje z otwartością
- Poczucie wartości – mocna wiara w siebie, stabilność i motywacja w działaniu
- Spójność – spójność działania z wyznawanymi wartościami
- Rozwaga – ostrożny i przemyślany sposób podchodzenia do działania, umiejętność szacowania i analizowania ryzyka
- Umiejętność syntezy – trafianie w sedno i wyłapywanie kluczowych informacji
- Dyscyplina – utrzymywanie porządku i struktury, dobra organizacja i planowanie
- Sprawiedliwość – dążenie do obiektywności, dbałość, by wszyscy byli traktowani zgodnie z zasadami
- Umiejętność naprawiania – umiejętność identyfikacji przyczyn trudności i rrozwiązywania problemów
Kart Misji, czyli innymi słowy „WHY” – możliwych powodów, dla których marka powstała lub dla których chce się rozwijać – jest 28 – np:
- Budowanie relacji i wzmacnianie pozytywnych emocji
- Dopasowanie do indywidualnych potrzeb
- Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań i technologii
- Poszukiwanie przygody i wolności
- Minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko
- Podnoszenie komfortu codziennego życia
- Budowanie wspólnoty i tworzenie poczucia przynależności
- Ułatwianie dostępu do wiedzy i wspieranie rozwoju
- Zmiana zasad, kwestionowanie status quo, wyłamywanie się ze schematów
- Inspirowanie innych do zmian i ulepszeń
Kart zdarzeń – czyli krótkich opisów przeróżnych okoliczności, które zaistniały w czasie życia marki lub mogą się jeszcze wydarzyć – jest aż 26 i uwzględniają zarówno pozytywne jak i negatywne okoliczności np:
- Zmiana wewnątrz organizacji – np. zmiana zarządu, zmiana strategii, pivot
- Zmiana preferencji klientów – zmiana priorytetów klientów i stylów konsumpcji, np. popularność mediów społecznościowych, zakupów online etc.
- Kryzys wewnątrz organizacji – np. chaos, niezdrowe relacje, przypadki mobbingu, odejście kluczowych pracowników
- Zmiana w sytuacji finansowej – istotny przypływ lub odpływ gotówki, np. inwestycja, strata lub pozyskanie klientów
- Kryzys wizerunkowy – negatywne opinie lub wydarzenia wpływające na reputację
- Zmiany na rynku pracy – pozytywne lub negatywne – wpływające na możliwość pozyskania lub utrzymania wartościowych pracowników
- Zmiany technologiczne – np. zmiany wymuszające inwestycje w nowe technologie, rosnąca liczba narzędzi, AI
- Zmiana uwarunkowań podatkowo – finansowych – np. zmiana podatków, zmiana kosztów kredytów, zachęty podatkowe, zaostrzenie przepisów
- Zmiany w łańcuchach dostaw – zmiany w rozwiązaniach transportowych magazynowych, dystrybucji