Nowa marka konsultingowa w branży fashion & retail: od zera do lidera

Kondo & Partners Consulting to nowa firma konsultingowa założona przez Sho Kondo — eksperta z 18-letnim międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu markami modowymi (Balenciaga, Zara, LPP) – i troje partnerów z doświadczeniem w branży. Ambicją nowej marki było zbudowanie silnej pozycji doradczej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej w obszarze fashion & lifestyle. Kondo & Partners potrzebowali[…]

Jak opowiadać o rozwiązaniu AI tak, by zainteresowało lekarzy?

Jak wprowadzić naukowy projekt do mediów głównego nurtu – bez uproszczeń i clickbaitu? I wreszcie: jak sprawić, by AI z polskiej uczelni zaczęło być kojarzone z wiarygodnością i realnym wpływem na zdrowie? Kontekst Xlungs to polska platforma, która usprawnia analizowanie i monitorowanie zmian chorobowych w obrębie klatki piersiowej dzięki algorytmom sztucznej inteligencji. Jej zadaniem jest[…]

Narratki – narzędzie do snucia opowieści o marce – zapraszają do zmiany!

Po kilkunastu latach prowadzenia warsztatów strategicznych, brandingowych i komunikacyjnych, wiemy jedno: rozmowa o marce nigdy nie jest tylko o komunikacji. To rozmowa o tożsamości, wartościach, emocjach, wewnętrznych napięciach oraz zewnętrznych wyzwaniach i okolicznościach. Z tych doświadczeń zrodziły się Narratki – stworzony przez zespół Profeiny narzędziownik – karty i plansza – który pomaga opowiedzieć historię marki[…]

Europa mapa

10 najlepszych butikowych agencji PR w Europie

Brytyjski portal TechRound.co.uk opublikował listę topowych agencji PR – ale nie tych największych, sieciowych, tylko mniejszych, lokalnych, tzw. butikowych. Wśród wyróżnionych znalazła się jedna polska firma consultingowa i Public Relations, czyli nasza Profeina! Poznaj całe zestawienie: Belgia: Factivity W Belgii agencja Factivity wyróżnia się jako czołowa agencja PR, która doskonale odnajduje się w złożonym belgijskim rynku[…]

Wyzwania komunikacji med-techów – jak sobie z nimi radzić? Poradnik prowadzenia PR od Profeiny

W ciągu ostatniego roku Profeina miała okazję prowadzić działania dla kilku klientów wprowadzających innowacje w branży medycznej. Działania te wiele nas nauczyły na temat postaw Polek i Polaków wobec podmiotów związanych z dbaniem o zdrowie oraz pozwoliły wypracować skuteczne techniki i narracje, które zapewniają med-techom obecność w mediach. Jakie wyzwania komunikacyjne zaobserwowaliśmy i jak sobie[…]

Emily w Paryżu vs. Rzeczywistość: Przewodnik po Public Relations we Francji

Serial „Emily w Paryżu” na Netflixie przedstawia przygody amerykańskiej specjalistki PR, która przyjeżdża do pracy we francuskiej agencji i na nowo odkrywa siebie, zanurzając się w „paryskim stylu życia”. Serial ukazuje m.in. trudności, jakie główna bohaterka napotyka, mierząc się z francuską kulturą pracy, a także z własnymi amerykańskimi nawykami.   PR w Emily w Paryżu[…]

Prowadzenie biznesu w Niemczech. Co robić, czego unikać, wskazówki PR i więcej

Przeczytaj ten przewodnik, aby bezproblemowo wprowadzić swoją firmę na największy rynek w Europie. Sprawdź, co robić, a czego unikać, prowadząc biznes w Niemczech. Dzięki swojemu położeniu w centrum europejskiego rynku wewnętrznego oraz czwartej co do wielkości gospodarce na świecie, Niemcy zapewniają swobodny i łatwy dostęp do około 83 milionów relatywnie zamożnych konsumentów na terenie Unii[…]

Organizacja finału unijnego akceleratora, czyli jak robimy międzynarodowy event PR

Działania PR-owe w 42 krajach oraz ponad 165 publikacji w mediach lokalnych, ogólnoeuropejskich oraz globalnych. Jak w trzy i pół miesiąca osiągnęliśmy takie wyniki komunikując wielki finał unijnego programu dla startupów? EIT Jumpstarter to finansowany przez Unię Europejską akcelerator, którego celem jest  pobudzenie innowacji i przedsiębiorczości w Europie Środkowo-Wschodniej. To program dla start-upów na najwcześniejszym[…]

Kampania na rzecz stref czystego transportu w Polsce

Przekonująca narracja i budowanie nowych sojuszy – te dwie umiejętności zespołu Profeiny okazały się kluczowe podczas realizacji niemal dwuletniej kampanii PR i advocacy na rzecz popularyzacji stref czystego transportu w Polsce. Jakie działania podjęliśmy i jakie wnioski mamy z nich na przyszłość? Temat stref czystego transportu (w skrócie SCT) w Polsce nie ustrzegł się polaryzacji.[…]

No ale co z tego? Czyli jak robimy PR dla nauki

Wcielona sztuczna inteligencja i nowe sposoby na smog – brzmi intrygująco, prawda? Ale gdy wczytujesz się głębiej, dostajesz: entropię mapy uwagi, widzenie maszynowe i  indywidualną kryptografię albo teledetekcję emisji tlenków azotu… Zaczynają się schody…  A w zasadzie widać przepaść między złożonością pojęć, jakimi operują naukowcy, a stopniem ich rozumienia przez osoby próbujące pojąć ich pracę.[…]