Zmiany w PR (dramatyczne) w 5 lat: 6 obserwacji

Moje spostrzeżenia są wybitnie subiektywne. Widzę pewien kawałek rynku, być może nie dość reprezentatywny. Niemniej ośmielam się na bazie moich doświadczeń sformułować kilka ogólniejszych obserwacji.

zmiany w PR w 5 latKomunikat prasowy
Kiedyś komunikat prasowy pisany był według złotej reguły – odrobinę podkręcić, ale przede wszystkim podać: co, kto, kiedy, gdzie i w jakim celu. Koniec kropka. Do dziennikarzy należało nadanie tak skromnej informacji kontekstu, zebranie komentarzy od zewnętrznych obserwatorów rynku, doprawienie przykładem ze świata etc etc. Nieomal obraźliwe byłoby wysłanie im kompletnego, dziennikarskiego tekstu, bo taka obróbka informacji należała już do nich. Obecnie coraz częściej pisze się nie komunikaty prasowe, ale artykuły w imieniu dziennikarzy. Czytaj dalej…

Magdalena Górak. Tekst ukazał się na Media2.pl 9 maja 2012